Grafik online - projektowanie logo, wizytówek, papierów firmowych

Zadzwoń: 603 213 680

10 znaków że czas na rebranding firmowy

admin

Rebranding Twojej firmy może być trudną decyzją.

To trochę tak, jak gdy twoja ulubiona koszulka staje się za ciasna lub zużyta. Wiesz, że nadszedł czas na uaktualnienie, ale nostalgia utrudnia dokonanie zmiany. Co więcej, jeśli spędzasz każdą godzinę na jawie, zarządzając codziennymi aspektami prowadzenia firmy, łatwo przegapić, że nadszedł czas, aby wstrząsnąć.

Rebranding Twojej firmy we właściwym czasie może tchnąć nowe życie w Twój marketing, pomóc Ci ponownie nawiązać kontakt z klientami, którzy utracili status, i poszerzyć bazę, aby dotrzeć do zupełnie nowych segmentów rynku. Jednak wprowadzenie rebrandingu, gdy nie jest to konieczne, może być bardzo kosztowne i w rzeczywistości może mieć negatywny wpływ na Twój marketing i sprzedaż.

Dlatego ważne jest, aby dokładnie przemyśleć swój ruch i upewnić się, że rozpoczynasz kampanię rebrandingową we właściwym czasie. Oto 10 kluczowych oznak, że może nadszedł czas na rebranding Twojej firmy.

1 Nie przyciągasz właściwego rynku
Jeśli rozpocząłeś swoją działalność we właściwy sposób, prawdopodobnie na początku kierowałeś się na bardzo konkretny rynek docelowy. Być może jednak zauważyłeś, że ten rynek nie był tak zainteresowany Twoimi produktami, jak myślałeś. Może są, ale twoja cena jest dla nich niewłaściwa. Być może twój pomysł na ten rynek docelowy był zbyt szeroki i faktycznie musisz skierować się na jeden z kilku podrynków, których jesteś teraz znacznie bardziej świadomy.

Rebranding może być świetnym sposobem na zwiększenie atrakcyjności marki na pierwotnym rynku docelowym lub zmianę tożsamości marki i ukierunkowanie na zupełnie nową.

Może to być tak proste, jak zmiana układu witryny i wydrukowanie nowych niestandardowych naklejek, ale zalecamy skorzystanie z tego tak dalece, jak to możliwe, w tym, jeśli to konieczne, wprowadzenie zmian w wewnętrznych procesach i produktach.

2 Twoja firma utknęła i nie jesteś już nią podekscytowany
Jest to bardziej kwestia osobista niż biznesowa, ale jeśli nie czujesz się dumny ze swojej firmy, rozmawiając o niej z innymi lub nie czujesz się zmotywowany do dalszego jej rozwijania, może to nie być właściwy rodzaj biznesu dla Ciebie.

Jest to ważniejsze niż myślisz – musisz być zmotywowany i mieć pasję, aby wykonywać swoją najlepszą pracę.

Projektowanie logo, ulotek, wizytówek, papieru firmowego

3 Chcesz zostawić pewien obraz za sobą
Może przyciągnąłeś publiczność, której nie chciałeś.

Być może miałeś jakieś negatywne recenzje lub złe opinie pantoflowe w określonej grupie demograficznej lub w pewnym zakątku Internetu.

W niektórych przypadkach będzie to uzasadniona krytyka, od której musisz odejść i wprowadzić ogromne zmiany w swojej firmie, aby odnieść sukces. W innych przypadkach będą one nieuzasadnione i nie będą potrzebne żadne realne zmiany w Twoim biznesie, ale nadal może być świetnym pomysłem na rebranding w tym przypadku, aby zerwać wszelkie powiązania między złą prasą a Twoją firmą.

Zmiana kształtu marki może pomóc pozbyć się tych wcześniejszych obrazów i odzyskać kontrolę nad tym, jak ludzie widzą Twoją firmę.

Uber przeszedł przez coś podobnego w 2017 roku po tym, jak zaangażował się w liczne skandale, od molestowania seksualnego po toksyczną kulturę pracy.

Między tym a protestami taksówkarzy sentyment do Ubera był wówczas najniższy w historii i mógł to oznaczać koniec ich działalności. Spędzili jednak ponad 1000 godzin na rozmowach z ludźmi z całego świata, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak byli postrzegani.

W oparciu o to, czego nauczyli się z tego doświadczenia, Uber zaprojektował całkowicie nową markę, w tym nowe logo, z zamiarem przekształcenia swojego wizerunku z małego smartupa w globalnego dostawcę transportu. Opierając się na ich sukcesie, to wyraźnie zadziałało!

4 Niewłaściwi ludzie starają się z tobą pracować

Rozwijający się biznes potrzebuje nowych, pełnych pasji pracowników, którzy wierzą w jego cele, aby móc dalej skutecznie się rozwijać.

Jeśli ludzie, którzy próbują dołączyć do Twojej organizacji, nie są tym, czego oczekiwałeś lub oczekiwałeś, istnieje duża szansa, że ​​winę za to ponosi Twoja marka.

Czy ci ludzie mają błędne pojęcie o tym, co robi Twoja organizacja? A jeśli tak, czy jest szansa, że ​​Twoi potencjalni klienci otrzymają ten sam mieszany przekaz?

Zmiana tego może odstraszyć niewłaściwy typ kandydatów i przyciągnąć tych właściwych, co dopasowuje Twój zespół do Twoich celów, zapewnia pełen pasji i oddany zespół, a często również wpływa na potencjalnych klientów lub klientów, ponieważ każdy uwielbia mieć do czynienia z kimś, kto naprawdę wierzy w to, co robią!

5 Reprezentowanie zmiany własności lub fuzji
Jeśli kupiłeś firmę od kogoś innego, rebranding w celu dostosowania do własnych celów może być świetnym sposobem na przejęcie własności i dostosowanie firmy do własnych celów. Podobnie w przypadku fuzji cele i zadania nowo utworzonego podmiotu mogą się znacznie różnić od pierwotnych celów.

Rebranding może reprezentować tę zmianę kierunku i pomóc w przekazaniu wiadomości o tym, co może zaoferować Twoja firma.

Jednym z przykładów tego rodzaju rebrandingu, z którego możemy się uczyć, jest Verizon. Gigant telekomunikacyjny ma swoje korzenie w Bell Telephone Company, organizacji założonej w 1877 roku przez wynalazcę telefonu.

Na początku XX wieku AT&T miała prawie całkowity monopol na telekomunikację po przejęciu Bell Telephone Company i wielu innych konkurentów w Stanach Zjednoczonych.

W 2000 roku ta odnosząca już ogromne sukcesy korporacja połączyła się z GTE, kolejną dużą firmą telekomunikacyjną. Kierownictwo nowo utworzonej firmy chciało odejść od poprzednich nazw i bagażu, jakim było przejęcie prawie wszystkich głównych dostawców usług telekomunikacyjnych w Ameryce Północnej. Postanowili wymyślić nową futurystyczną nazwę, aby objąć cały ich biznes, i osiedlili się na Verizon.

Jest to obecnie jeden z największych na świecie dostawców usług telekomunikacyjnych, a mówi się, że firma wydała ponad 300 milionów dolarów na promowanie swojej nowej marki w pierwszym roku, zdobywając jednocześnie ogromny udział w rynku i udział w myślach!

6 Biznes traci koncentrację
Może pełzający zakres sprawia, że ​​oferujesz swoim klientom i klientom więcej, niż pierwotnie zamierzałeś. Być może zainwestowałeś w zbyt wiele różnych obszarów, a cel firmy nie jest już tak wąski, jak powinien.

Możesz nawet stracić z oczu pierwotne cele, które przyświecało Ci podczas tworzenia firmy. To wszystko jest zbyt powszechne w biznesie, zwłaszcza gdy firmy zaczynają się skalować i rozwijać. W pracowitej codziennej pracy związanej z prowadzeniem firmy, w połączeniu z presją konkurencyjnego rynku, łatwo jest zmienić koncentrację, tak że nagle koncentrujesz się na usługach i celach, które są zupełnie inne niż Twoje pierwotne intencje .

Rebranding może być świetnym sposobem na zrzucenie tłuszczu, ponowne skupienie energii, usunięcie tego, co nie jest konieczne i doskonalenie się w tym, co konieczne. To świetny sposób, aby podsumować, gdzie znajduje się Twoja firma, i przypomnieć sobie, gdzie chcesz być, a także najlepszy sposób, aby się tam dostać.

Rozpoczynając proces rebrandingu, zacznij od powrotu do pierwotnej misji, wizji i głównych celów firmy. Zbuduj swoją nową strategię marki tak, aby była całkowicie zgodna z tymi elementami i idealnie pozycjonowała ją, aby spełnić Twoje cele.

7 Rynek ewoluował
Niektóre branże pozostają bez zmian na zawsze, podczas gdy inne podlegają ciągłym zmianom. Konkurencja może również prowadzić do zmian na rynku i zmuszać do reakcji.

Jeśli czujesz, że klienci szukają czegoś nieco innego niż to, czym byli na początku działalności, być może nadszedł czas na zmianę.

Podobnie, jeśli konkurenci zaczęli oferować unikalne propozycje, które przyciągają uwagę Twojego rynku docelowego, być może nadszedł czas, aby odpowiedzieć własnymi nowymi ofertami.

Regularny rebranding jest kluczowym elementem utrzymania konkurencyjności i atrakcyjności w konkurencyjnej i zmieniającej się branży.

8 Nie wyróżniasz się wystarczająco
To może być duży problem – jeśli Twój branding jest zbyt podobny do Twojej konkurencji, należy go dostosować, aby wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę klientów. Być może konkurencja znacznie wzrosła i rozwinęła się od momentu rozpoczęcia działalności, a może po prostu nie poświęciłeś uwagi brandingowi tak, jak na to zasługuje.

Tak czy inaczej, wtopienie się w konkurencję jest silnym znakiem, że nadszedł czas na rebranding firmy. Poszukaj sposobu, aby dotrzeć do idealnych klientów, zachowując jednocześnie autentyczność tożsamości i wartości swojej marki.

Ważne jest, aby znaleźć sposób na odróżnienie swojej firmy od konkurencji, nie tracąc z oczu tego, kim jesteś. Nie próbuj wyróżniać swojej firmy, udając, że jesteś kimś, kim nie jesteś. Zamiast tego pomyśl o swoich unikalnych punktach sprzedaży (USP). Jakie produkty lub usługi oferujesz, których nie oferuje Twoja konkurencja? Co cię od nich różni?

Odpowiedzi na te pytania powinny stanowić podstawę Twojego rebrandingu, ponieważ powie to Twoim klientom i potencjalnym klientom, dlaczego powinni wybrać Ciebie zamiast konkurencji. Przyniesie to dobre wyniki w dłuższej perspektywie i pomoże Ci przejąć kontrolę nad rynkiem.

9 Twój pomysł na biznes się zmienił
Do tej pory większość znaków potrzebnych do rebrandingu firmy omówionych w tym artykule skupiała się na znakach zewnętrznych, takich jak zmiany na rynku lub konkurencja.

Ale jest całkiem możliwe, że to, co pobudza do zmian, będzie dotyczyło Twojej firmy.

Może dowiedziałeś się o branży rzeczy, których nigdy byś sobie nie wyobrażał. Być może wpadłeś na nowe pomysły na produkty, które nie pasują dokładnie do Twojego oryginalnego biznesplanu i strategii marki.

Z drugiej strony może się okazać, że zdałeś sobie sprawę, że twój pierwotny pomysł w ogóle nie działa, ale masz pomysł, jak możesz przestawić swoją firmę na bardziej skuteczne podejście.

Sukces w biznesie oznacza bycie elastycznym i elastycznym. Chodzi o to, by wiedzieć, kiedy wszystko działa, a kiedy nie. Jeśli wiesz, że Twoja firma nie działa w obecnej formie, nadszedł czas, aby wszystko zmienić. Rebranding może pomóc Ci całkowicie przekształcić Twój biznes i skierować go w innym kierunku.

Takie sytuacje stwarzają okazję, w której rebranding Twojej firmy może być kolejnym krokiem do wzrostu i długoterminowego sukcesu, a wykorzystanie tej szansy może okazać się bardzo korzystne w dłuższej perspektywie.

10 Rozszerzyłeś swoją działalność poza swoją pierwotną lokalizację
Lokalne nazwy firm, takie jak „Zaopatrzenie hydrauliczne Seattle” lub „Tree Surgeon South Wales”, mogą wydawać się dobrym pomysłem, gdy zaczynasz i koncentrujesz się na jednej konkretnej lokalizacji.

Ale gdy rozwijasz się i rozszerzasz na nowe obszary, tego rodzaju nazwa firmy może Cię ograniczać, tworząc wizerunek małej i lokalnej firmy, która ogranicza ekspansję na nowe lokalizacje. Wraz z rozwojem firmy możesz chcieć otwierać nowe witryny w różnych lokalizacjach lub obsługiwać różne obszary. Lub może być konieczne całkowite przeniesienie firmy ze względu na zmieniające się okoliczności.

Firmy regionalne często potrzebują zmiany marki w ramach przejścia na rynek krajowy lub międzynarodowy. Może to oznaczać całkowitą rebranding firmy lub po prostu stworzenie nowego brandingu dla międzynarodowego oddziału.

Nie zapomnij
Jedno jest pewne – właściciele firm mogą łatwo zaniedbać branding, gdy są zbyt zajęci skupieniem się na codziennych zadaniach związanych z prowadzeniem firmy. Ale jest to coś, co zawsze należy trzymać z tyłu głowy, ponieważ branding Twojej firmy jest często pierwszym kontaktem klienta z Twoją firmą, a Twoja marka pozostanie w jego pamięci.

Oznacza to, że Twój branding powinien być zoptymalizowany pod kątem Twojej firmy i rynku w obecnej formie. Jeśli tak nie jest, czas na rebranding firmy.

Zrób to źle, a możesz szybko zniknąć z ludzkich wspomnień, ale zrób to dobrze, a będziesz miejscem, w którym możesz znaleźć się w swojej niszy.